Usein kuvitellaan, että kun mainostaa omaa tuotetta jopa perustellusti ominaisuuksiltaan parhaana, riittää se ostopäätöksen tekemiseen. Vielä kun nostaa esille valmistavan yrityksen loisteliaan historian ja vahvan menestyksen suhteessa kilpailijoihin, pitäisi viimeistään kassakoneen kilahtaa.

Asiakas on päähenkilö, brändi toimii apulaisena

Vaikka kaikki edellä olisikin totta, päästään lopulta parempiin tuloksiin, kun itsensä sijaan huomaakin nostaa asiakkaan korokkeelle. Asiakas haluaa olla mieluusti sankari joka käyttää tuotetta tai palveluasi apunaan. Hän haluaa olla päähenkilö, tämän tarinan James Bond, joka ei olisi sitä ilman yrityksesi tarjoamia tuotteita ja palveluita.

Tehokkaampaa mainontaa

Otetaanpa tähän esimerkki. Kuvitteellinen yritys Oy Läpinäkyvä Ab valmistaa ikkunoita teollisuudelle ja heidän valmistamat ikkunat ovat ehkä jopa Suomen energiatehokkaimpia.

Sen sijaan, että he sanoisivat ”Valmistamme Suomen energiatehokkaimmat ikkunat teollisuuden tarpeisiin” heidän kannattaisi sanoa ”Asiakkaamme säästävät jopa 70% energiakuluissaan. Siksi ikkunamme ovatkin Suomen energiatehokkaimpia”. Huomaathan eron ja sen, että vaikka kerromme Läpinäkyvä Oy:n valmistavan Suomen parhaita ikkunoita, asetamme asiakkaamme sankarin rooliin ensisijaisesti.

Ero on hiuksenhieno, mutta muuttaa lopulta kaiken viestinnässäsi. Kun kaipaat apua yrityksesi markkinointiin ota meihin yhteyttä. Knokilla on kokemusta markkinoinnista ja mainonnasta yhteensä jo yli 30 vuoden ajalta.


Hyvin rakennettu brändi luo luottamusta, joka on oikotie ostopäätökseen. Ota meihin yhteyttä kun haluat jutella aiheesta lisää.